"In mijn rol als vraagbaak is het mijn missie om iedereen vlot en vriendelijk verder te helpen, ook als de vraag onverwacht of uitdagend is."
In mijn functie als medewerker klantcontactcentrum ben ik het visitekaartje van de gemeente Someren. Als een burger, bedrijf of stichting contact opneemt met de gemeente, komen ze vaak als eerste bij ons terecht, telefonisch of per mail. Samen met mijn team ben ik het eerste aanspreekpunt en help ik de vraag bij de juiste persoon terecht te laten komen. Soms kunnen we vragen zelf direct beantwoorden, en we hebben dan ook het mandaat om een aantal vragen snel en makkelijk af te handelen.
Het werk is super dynamisch, want elke vraag is weer anders. De ene keer gaat het om een omgevingsvergunning, de andere keer om het aanvragen van een reisdocument, of zelfs een klacht over een heg die niet is bijgeknipt. Je weet dus nooit precies wat de werkdag zal brengen. Bovendien hebben we verschillende werkplekken. Zo werk ik aan de receptie in de rol van gastvrouw en beman ik het loket waar we documenten zoals paspoorten, ID-kaarten, en rijbewijzen uitgeven. Door deze afwisseling vervul ik eigenlijk meerdere rollen, en dat maakt het werk zo leuk voor mij.
Laatst vroeg iemand of hij een paspoort kon aanvragen voor zijn hond. Dat was een onverwachte vraag, want hiervoor moet je natuurlijk bij de dierenarts zijn!
Ik werk sinds januari 2024 voor de gemeente, en wat ik zo fijn vind aan deze functie is dat ik echt de tijd krijg om mensen goed te helpen. Het komt wel eens voor dat je iemand niet goed begrijpt of dat je elkaars taal niet spreekt, het is dan belangrijk om op een vlotte en vriendelijke manier tot de kern van de vraag te komen. Omdat het werk zo afwisselend is, voelt het ook alsof ik continu aan het leren ben en mezelf ontwikkel.
Voor mijn functie zijn inlevingsvermogen en vriendelijkheid heel belangrijk. Mensen hebben vaak een hulpvraag en zien mij als vraagbaak. Soms komen er boze of gestreste inwoners aan de lijn, en dan is het belangrijk om sterk in je schoenen te staan en de rust te bewaren, terwijl je toch blijft meedenken en een luisterend oor biedt.
Eigenlijk zocht ik vooral werk waar ik met mensen bezig zou zijn. Toen ik de vacature voor klantcontactmedewerker zag, voelde ik meteen dat dit echt iets voor mij was. Ik woon niet in Someren, maar ik ken de gemeente goed. Vroeger ging ik hiernaar school en later ging ik hier ook uit. Someren is een prachtige, kleinschalige gemeente, wat betekent dat je de inwoners snel en goed leert kennen. Dat past bij mij. Ik zou dit werk niet in mijn eigen gemeente willen doen, want daar ken ik te veel mensen persoonlijk. Hier kan ik gewoon lekker anoniem blijven en mensen zonder oordeel helpen. Bovendien heb ik een goede balans tussen werk en privé.
Ik ben een echte reiziger! Wanneer mensen een paspoort komen ophalen, vraag ik vaak uit nieuwsgierigheid waar ze naartoe gaan. Voor de beste vakantie- en reistips kun je altijd bij mij terecht! Collega’s weten me inmiddels goed te vinden.
Registreer je dan!